Nuotolinis mokymas
Lektorė turi ilgametę patirtį vedant mokymus temomis: psichologinis laiko valdymas, klientų įtakojimas, naudojant įvairius įtikinimo metodus, v... Daugiau »
PROGRAMA 1 dalis: Šiek tiek teorijos ir filosofinio požiūrio. Kontekstas, kuriame šiuolaikinė organizacijų psichologija ir vadyba ima domėtis atjauta…
– Atjauta, empatija, EQ, geranoriškumas, vertybės, impulsų valdymas… – kaip šios sąvokos ir jų reikšmės susijusios. Kaip kinta jų svarba bendruomenių (organizacijų, visuomenės) ir asmens raidoje, natūraliai kintant vertybėms ir poreikiams. Augimas ir “atkryčiai” ištikus krizėms, esant išorinių ar vidinių resursų trūkumui.
– Kertiniai emociniai poreikiai, būdingi kiekvienam žmogui. – Išmintingas pasirūpinimas savimi. Rūpinimasis kitais. Mindfulness (sąmoningumo) poreikis. Atjautos mokymai.
2 dalis: Savęs pažinimas ir pasirūpinimas savimi. Kaip veikia mano ir kiekvieno žmogaus psichika? Kas iš to?
– Kaip mes funkcionuojame? Trys mūsų “varomosios jėgos”: grėsmės sistema, troškimų ir atpildo/apdovanojimo siekimo sistema, raminimosi sistema. Balansas tarp jų – kaip saugi vidinė erdvė. Praktika (pratimas).
– Pauzės – raminimuisi, poilsiui, pasirūpinimui savimi, savistabos ir sąmoningumo ugdymui. Pauzės darbo aplinkoje. 1 minutės pauzės. Praktikos (pratimai).
– Kryptingas sąmoningas pasirinkimas, kuo užpildyti sąmonę (apie ką galvoti, su kuo pabūti vaizduotėje ir pan.).
– Praktikos (pratimai) ir jų tikslų bei efektų aptarimas: saugios vidinės erdvės sukūrimas; geranoriški linkėjimai sau; paradoksiniai palinkėjimai ir kt.
3 dalis: Aš ir kiti. Aš tarp kitų. Aš – vienas iš mūsų. Bendravimas ir bendrystė.
– Gerumas, orientuotas į kitus/kitą. Praktikos (pratimai).
– Kaip susijęs elgesys su vidine būsena? Žodžiai, balsas ir kūno kalba kaip būsenos rodikliai ir kaip elgesio elelmentai. Ką darome, kai norime pakeisti kito asmens elgesį? Kaip jie/jis/ji atreaguoja? Schemos bendravime. Įsisąmoninimas, kas ir kaip veika, ir kokioje schemoje aš esu. Ar galime, ir kaip galime pasirinkti?
– Dvi atjauta: sau ir kitam. Trys atleidimo kryptys: sau, atleidimo prašymas, atleidimas kitam. Praktikos (pratimai). Vidinė kalba (galvojimas) ir kalbėjimasis su kitu – drąsus, atviras, tiesus ir pagarbus kalbėjimasis išsakant savo poreikius ir suprantant ar stengiantis suprasti kito poreikius.
– Bendrystė. Kuo mes panašūs. Praktikos (pratimai) ir/arba pasikalbėjimas apie tai.
– Trys laimės durys: malonus gyvenimas, gyvenimas įsitraukus, prasmingas gyvenimas. (pagal MBCL). Praktikos (pratimai) ir/arba pasikalbėjimas apie tai.
– Keturi gyvenimo draugai: gerumas, atjauta, džiaugsmas, dvasinė pusiausvyra. (pagal MBCL). Praktikos (pratimai) ir/arba pasikalbėjimas apie tai.
– Ką iš viso to galime pritaikyti savo organizacijoje jau dabar? Diskusija.
Lietuvių
Mokymų programa paruošta remiantis raidos psichologija, schemų terapija bei dviem mokymų programomis:
1) sąmoningumo ugdymo ir sąmoningumu grįsto streso valdymo (mindfulness, MBSR) programa ir
2) sąmoningumu bei atjauta grįsto gyvenimo (MBCL) programa
Mokymai skirti: įvairių profesijų specialistams bei vadovams
Mokymo tikslai:
– Gera žmonių, dirbančių organizacijoje, psichologinė-emocinė savijauta.
– Palankus gerai emocinei sveikatai ir konstruktyviam, į dialogą orientuotam bendravimui, mikroklimatas.
– Mobingo, perdegimo, konfliktų ir nepasitenkinimo darbu prevencija.